Dátum a čas

Dnes je nedeľa, 20.9.2020, 17:12:02

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Navigácia

Výber jazyka

  • Slovensky
  • English
  • Magyar

Obsah

Späť

MV SR - Umiestnenie osôb s povinnosťou karantény

MINISTERSTVO VNÚTRA
SLOVENSKEJ REPUBLIKY


Sekcia krízového riadenia
Drieňová 22, 826 04 Bratislava

Vec: Umiestnenie osôb s povinnosťou karantény, ktoré nemôžu byť umiestnené do domácej karantény - usmernenie


    V súvislosti s riešením umiestňovania osôb s povinnosťou karantény, ktoré nemôžu alebo nechcú byť umiestnené v domácej karanténe, Sekcia krízového riadenia Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (ďalej len „SKR") vydáva nasledovné usmernenie:


V prípade, ak sa osoba, ktorá nemôže byť umiestnená do domácej karantény, nachádza na ktoromkoľvek hraničnom priechode alebo v prípade, že jej žiadosť neznesie odklad, príslušník Policajného zboru (ďalej len „PZ") kontaktuje číslo tiesňového volania 112 a informuje operátora/operačného dôstojníka 112 (ďalej len „operátor 112") o takomto
prípade a dotknutej osobe na hraničnom prechode oznámi, že jej údaje boli zaslané na spracovanie a bude kontaktovaná pre určenie ďalšieho postupu.

 

Príslušný operátor 112 si od príslušníka PZ vyžiada kontaktné údaje dotknutej osoby (meno, priezvisko a telefónne číslo) a kontaktuje telefonicky stálu službu Centrálneho monitorovacieho a riadiaceho strediska SKR (ďalej len „CMRS"). CMRS následne telefonicky kontaktuje určeného zamestnanca Sekcie personálnych a sociálnych činností Ministerstva vnútra SR, ktorý zabezpečí kontaktovanie a umiestnenie dotknutej osoby do príslušného zariadenia.


V prípade, ak volanie na číslo tiesňového volania 112 vykoná osoba, ktorá sa plánuje vrátiť zo zahraničia alebo niekto z jej príbuzných a zo závažných dôvodov nemôže byť umiestnená v domácej karanténe, ale jej príchod nie je okamžitý, resp. je o niekoľko dní, operátor 112 si vyžiada kontaktné údaje o tejto osobe a zapíše ich do tabuľky na to určenej .Operátor 112 následne dotknutú osobu resp. jej príbuzných informuje, že jej údaje boli spracované a bude kontaktovaná pre určenie ďalšieho postupu.


Ak ide o akútne umiestnenie dotknutej osoby do zariadenia spravidla u osôb, ktoré sa nachádzajú už na území SR, operátor 112 aj v tomto prípade telefonicky kontaktuje CMRS.

plk. Ing. Ma.Jián Dritomský
generálny riaditeľ

Vyvesené: 16. 3. 2020

Dátum zvesenia: 1. 4. 2020

Zodpovedá: Ing. Maroš Obrin

Späť